طريق العلاج الوحيد

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19 20  21  22 
قسم علاج الشذوذ الجنسي - طريق العلاج الوحيد
dr_m367 hot 12:35 PM 20-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

كيفك أخونا "رحمات"
لا المنتدى كان مية مية
تلاقى كان فيه عيب فى السيرفير اللى قريب منك
بس مش مشكله كله يهون جت بفايدة علشان تركز فى المذاكرة
وربنا يوفقك يارب إن شاء الله وتفرحنا
وربنا يجعللك الصعب سهل ويباركلك فى وقتك

medo 02:43 AM 21-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

درجاتي :-

1- الامتناع عن الصور والمواقع والشات الجنسي :- 10/10

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة :- 10/8

3-التفكير الذهني للجنس السوي : 10/8

4- قراءة ورد (-) و الدعاء لي و للأعضاء (+)

dr_m367 hot 02:49 AM 22-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

درجات اليوم :-

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة :- 10/7

3-التفكير الذهني للجنس السوي : 10/8

4- قراءة ورد (-) و الدعاء لي و للأعضاء (+)

فينكم يا أولاد ؟؟؟؟؟؟؟

عذابات 10:19 AM 22-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

اها يعني المشكلة عندي
ياريت تدعولي كم شهر ونتخرج والامتحانت مكربسة

ممكن استفسر عن شغلة لمن تقول انو التفكير بالجنس السوي ده يعني التخيلات الجنسية ولا بيجمع التفكير في الزواج وتحضير البيت والولاد والامور دي
وهل بينفع اني اتخيل حد من البيئة الواقعية مع اني حتى لو اني بعرف وحدة وعايز اتجوزها بخحل اتخيلها بأي موقف
وشكرا

saloooom 08:56 PM 22-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم احبائي في الله
والله اشتقت لكم كثيرا في الايام الماضيه بس والله ما كان بيدي اصلي دخلت في دوامه عمل ودراسه اكثر من 15 ساعه في اليوم و مكنش عندي وقت للدخول والمشاركه ارجو منكم العزر .
في الايام الماضيه مقدرش اقول اني كنت ماشي على الصرات المستقيم بس مفتحتش مواقع اباحيه و لا كنت بسترسل قوي في التخيل بس الامور مكنتش مضبوطه قوي ودا ناتج من اني مشغول لدرجه اني مشقادر اتماسك و اضبط مشاعري صح . و التخيل السزي كنت بركز على اني اتخيل التخيل الجنسي بالليل بس لكن مكنش علر طول اليوم .وكمان ايمانياتي كش تمام
انشاء الله حاجدد النيه واتماسك اضبط نفسي جيدا و اقوي ايملني بالدعاء وادعولي انتو كمان .

saloooom 09:07 PM 22-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

و البالنسبه لسؤالك اخي عزابات انا كنت سالت وجاوب الاعضاء فارجو منك الرجوع للردور اللي فاتت في نفس الموضوع . والاستفسار بتاع التخيل لشخص من الواقع فيختلف اذا انت تخيلت الحياة الزوجيه من حب وود و كلام جميل بينك وبين اللي انت بتحبها و تعمل لها كل اللي انت بتحلم بيه و تتخيل انك معاها في مكان انت بتحبو . فاذا اتوجدت فتاه في محيطك انت قادر انك تتخيل دا معاها و انت معجب بيها فلا ارى اي سبب يدعو للخجل خصوصي اذا نت ناوى انك ترتبط فيها . لكن التخيل الجنسي فافضل انك تفتح المجال دون تخصيص و تتخيل البنت المثاليه من الناحيه الجنسيه عشان تحفزك و كمان من الناحيه الدينيه اظن ان لا يجوز انك تتخيل شخص من محيطك دون انك ترطبط فيه .

medo 04:06 PM 24-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

لازم نجدد نيتنا ونقوي نفسنا تاني ،،، ونقول خلاص هنقطع اي صور واي افكار للشذوذ تاني ،،، يا جماعة مفيش حاجة اسمها علاقة بين راجل وراجل ،،، العلاقة دي حاجة محرمة وبتهتز له عرش الرحمن ،، واحنا رجال ،، خلقنا الله رجال ،،، تفكيرنا الجنسي ما ينفعش يكون غير مع بنات ،، علاقتنا بالرجال اخوة في الله بدون اي نظرة تانية ،،، علاقتنا بالنت ان احنا بنتواصل مع اخواتنا وبنعرف الاخبار الجديدة بدون فتح اي مواقع جنسية او اي منظر مثير ،،، الواحد خايف لو فتح موقع جنسي روحه تنقبض في نفسه اللحظة ويموت وهو فاتح مواقع شاذة ،،، ساعتها االواحد هيكون ضيع الدنيا والاخرة ،، لازم الواحد يقوي علاقته بربنا ويدعيله ويقوله يارب محتاجلك تساعدني وتمنعني من الافكار الشاذة وتقويني اعيش حياة سوية طبيعية ... يارب انا عاوز اتجوز وابقى انسان طبيعي بدون مشاكل جنسية او نفسية ،، انك قادر على ذلك ،، اميين يارب ..

medo 01:18 AM 25-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

درجاتي :-

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة :- 10/7

3-التفكير الذهني للجنس السوي : 10/7

4- قراءة ورد (+) و الدعاء لي و للأعضاء (+)

dr_m367 hot 07:05 PM 25-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo:

لازم نجدد نيتنا ونقوي نفسنا تاني ،،، ونقول خلاص هنقطع اي صور واي افكار للشذوذ تاني ،،، يا جماعة مفيش حاجة اسمها علاقة بين راجل وراجل ،،، العلاقة دي حاجة محرمة وبتهتز له عرش الرحمن ،، واحنا رجال ،، خلقنا الله رجال ،،، تفكيرنا الجنسي ما ينفعش يكون غير مع بنات ،، علاقتنا بالرجال اخوة في الله بدون اي نظرة تانية ،،، علاقتنا بالنت ان احنا بنتواصل مع اخواتنا وبنعرف الاخبار الجديدة بدون فتح اي مواقع جنسية او اي منظر مثير ،،، الواحد خايف لو فتح موقع جنسي روحه تنقبض في نفسه اللحظة ويموت وهو فاتح مواقع شاذة ،،، ساعتها االواحد هيكون ضيع الدنيا والاخرة ،، لازم الواحد يقوي علاقته بربنا ويدعيله ويقوله يارب محتاجلك تساعدني وتمنعني من الافكار الشاذة وتقويني اعيش حياة سوية طبيعية ... يارب انا عاوز اتجوز وابقى انسان طبيعي بدون مشاكل جنسية او نفسية ،، انك قادر على ذلك ،، اميين يارب ..
معاك حق يا "medo" فعلا تجديد النية امر لابد منه علشان الواحد ما يمل وعلشان يظل يقظ باستمرار لو شعر باى وسواس خناس
جزاك الله كل خير يا اخى
والله معك أخى "saloooom" ربنا يوفقك يارب
ولا يهمك عادى
ركز بس انت فى المذاكرة علشان تفرحنا
وبعد كدا نكمل سوا باذن الله
ربنا يباركلك فى وقتك ويعينك ان شاء الله

طالب رضاك 07:37 PM 25-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

ياهلا ياهلا ياهلا

لكم واحشهـ بجد

وأديني رجعت

رجعت يا دكتور كيف حالك ياراجل

وإنت أخي الحبيب ميدو كيف حالك ياراجل ياطيب ان شاء الله بخير

وإنت اخي سلوم ان شاء الله بخير ويوفقك الله في مزاكرتك وامتحاناتك

وكيف حالك اخي علاء ان شاء الله بخير

وذا نيل أنا عارف انك بخير هههههه

ان شاء الله الجميع بخير

يلا خلوني احط الدرجات

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة :- 10/10

3-التفكير الذهني للجنس السوي : 10/10
ماشي صح اوي وإحتلمت في يوم

4- قراءة ورد (+) و الدعاء لي و للأعضاء (+)

يلا ياحلوين خلوني إزاكر كلمتين يمكن الإمتحان يكون حلو زي اللي قبله

ويكون جو المراقبهـ هادي

يلا سلام

في عالمنا اليوم، يعتبر السحر والحسد والمس وسحر تحقير شأن الإنسان من المواضيع التي تثير فضول الكثيرين. ويعتبر البعض أن هذه الظواهر والامراض تحمل في طياتها آثارا سلبية تؤثر على حياة الأفراد والصحة الجسدية والنفسية. هناك العديد من الطرق والتقاليد التي تعنى بعلاج هذه الامراض، سواء كانت عبر الطب الروحاني، أو الطب البديل، أو الطب النفسي. يمكن العثور على بعض النصائح والطرق الفعالة في التخلص من تأثيرات هذه الامراض عبر زيارة مواقع إلكترونية متخصصة، مثل:

1- علاج السحر: تفصيل حول الطرق التقليدية والروحانية لعلاج تأثيرات السحر.
2- علاج الحسد: نصائح وأساليب للوقاية من الحسد وكيفية علاجه والتعامل معه.
3- علاج المس: استعراض للطرق التي يمكن أن تساعد في التخلص من تأثيرات الشياطين والمس الشيطاني.
4- علاج سحر تحقير شأن الإنسان: نصائح حول كيفية التغلب على تأثيرات وعلاج سحر التحقير الذي يستهدف شأن الإنسان.
5- أخطر أنواع السحر: استعراض لأنواع السحر الأكثر خطورة وكيفية التصدي لها.

العلاج بالقرآن الكريم والسنة النبوية والرقية الشرعية والاعشاب الطبيعية علاج للكثير من الامراض التي يعاني منها الانسان سواء كانت امراض روحانية او نفسية او عضوية.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19 20  21  22