طريق العلاج الوحيد

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22 
قسم علاج الشذوذ الجنسي - طريق العلاج الوحيد
medo 01:39 AM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

اخي jaled ،، انا عاوزك تركز قوي على اول وأهم بند وهو الامتناع عن الصور والمواقع الجنسية ،، انا شايف ان درجاتك فيها قليلة ،،،
والبند ده بالذات انا باحس انه مفيهوش تقييم ،،، فهو يا اما ابيض يا اما اسود ،،، يعني مافتحتش مواقع جنسية تبقى 10 ،، ولو فتحت مواقع تبقى 0 ،،، فانا عاوزك تركز يا اخي انك توصل وتستمر على ال 10 وماتتخلاش عنها ابدا ،، لانها والله اساس العلاج ....

مؤمل 01:49 AM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تحية طيبة للجميع ..

أخي عذابات ،، واصل طريقك ولا تتوقف أبدا .. فطريق الالف ميل يبدأ بميل..

الله يبشرك بكل خير وبنتيجة مفرحة .. ويسعدك يااارب ..

saloooom

ما أشوفك الى الان بدأت بالتفكير بالجنس السوي .. ياليت توضح وتشرح لنا برنامجك اللي أنت ماشي عليه حتى نستفيد ..

تقييم اليوم/

1- الامتناع عن الصور والمواقع والشات الجنسي ( 10/ 10 )

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذية (6/ 10)

3-التفكير الذهني للجنس السوي(10/5)

4- قراءة ورد و الدعاء لي و للأعضاء (+)

medo 01:52 AM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

أخي جمال ،، شكرا على دخولك مع اني كنت اتمنى مشاركتك معانا ،، لكن الله يعينك على مشاغلك ...

اخي كيمو ،، مشكور على مشاركتك ،، أما بالنسبة لدرجات غض البصر فأنا كان اكتر حاجة تهمني هي الصور والافلام والمواقع الجنسية ،،، لكن اللي هيمشي في الشارع ويسيب عنيه تتفرج على الشباب والرجال فده درجاته في الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة هتقع قوي ،، لان اللي بيراقب ويقعد يبص اكيد بتبقى دماغه شغالة افكار شاذة فأكيد رجاته في البند التاني هتنزل قوي ...
فالافكار والتخيلات الشاذة يا اخي كيمو طالما مفيش صور ومواقع جنسية يبقى الافكار دي مش هتيجي الا بسبب نظرة لمنظر مثير في الشارع ..

لان لو المقصود بالافكار والتخيلات الشاذة هي ان الواحد وهو قاعد لوحده يغمض عنيه ويفكر في انه مع راجل ويتخيل اوضاع فيبقى كده سهل قوي ان تبقى درجاته 10/10 في البند التاني لان التخيلات بدون سبب او مثير حاجة سهل نتحكم فيها ونمنعها ...
لكن طالما احنا كلنا بنقيم نفسنا في البند ده بدرجات 6 او 7 او 8 فده يبقى اكيد بسبب ان الواحد شاف حاجة في الشارع فابتدا يحس بشهوة فعلى طول ابتدى يمنعها ويوقفها ،، لان الواحد وهو ماشي في الشارع مش هيقدر يمنع نفسه من ان عنيه تقع على اللي ماشيين ...
لكن لو شاف شاب أثاره في الشارع ولحق نفسه وغض بصره ومنع الافكار يبقى درجاته في الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة هتعلى ...
ولو شاف شاب مثير في الشارع وما غضش بصره وفضل شايفه ومتابعه يبقى قلبه هيدق والافكار والتخيلات هتكتر ويبقى درجاته في الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة هتنزل جامد .. لان النظرة بتجيب فكرة والفكرة بتنزل الدرجة ...

ده وجهة نظري في الموضوع ده ،، وبرضه الرأي رأيكم .

medo 01:59 AM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

أخي saloom ، انا شايف ان طالما انت ما شاء الله وصلت لهذه الدرجة العظيمة في الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة وانك حاسس انك قربت تبقى طبيعي ،، فانا شايف ان ده وقتك انك تبدأ تفكر في الجنس السوي ،، طالما خلاص الافكار الشاذة مش حاسس بيها ومش بتيجي في دماغك ،، فبدل ما التفكير الجنسي يقف عندك خالص ،، نبدأ نوجهه الاتجاه الصح ..
أنا رأيي ابدأ التفكير السوي ،، بس واحدة واحدة وما تخشهاش سخن ،، كفاية لحظات او دقائق معدودة تفكر فيها في الجنس السوي ويبقى احسن لو كانت جنس سوي رقيق وهادي وليس عنيف ،، بس اوعا تستخدم ايدك او تعمل عادة سرية ،، حسيت بشهوة وانت بتفكر في البنت ، خلاص وقف تفكيرك وكده 10/10 ..

medo 02:03 AM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

درجاات اليوم :-

1- الامتناع عن الصور والمواقع والشات الجنسي (10/10)
2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة (7 /10)
3-التفكير الذهني للجنس السوي( 7 /10)
4- قراءة ورد من القرآن والدعاء لي و للأعضاء (+)

medo 10:58 PM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

درجاتي اليوم ::-

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة (6 /10)
سيطرت عليا بعض الافكار النهارده بس كنت باقاوم برضه بس كنت عاوز ابقى أقوى من كده .
3-التفكير الذهني للجنس السوي( 6 /10)

عذابات 11:58 PM 05-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

حشارك من اليوم ما قدرتش مبارح
الامتناع عن الصور والمواقع والشات الجنسي (10/10)
2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة (6 /10)
3-التفكير الذهني للجنس السوي( 5 /10)

jaled 12:10 AM 06-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم
اولا احب ان اشكرك اخي medo على هذا التنبيه بارك الله فيك
كما احب ان احي اخي saloooom واشكرك على هذا التحفيز
وكل من في المنتدى
درجاتي لهذا اليوم والحمد لله :-
2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة (7/10)
3-التفكير الذهني للجنس السوي(4/10)
4- قراءة ورد من القرآن (+) والدعاء لي و للأعضاء (+)

saloooom 01:40 AM 06-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم احبائي قي الله
اسف بس حخش في الدرجات على طول اصل يومي كان طويييييييييييييييييل ومتعب جدا جدا و يدوب اروح انوم لي 3 ساعات .

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذة (8 /10)
3-التفكير الذهني للجنس السوي( 0/0)
4- قراءة ورد من القرآن والدعاء لي و للأعضاء (-)
انشاء الله انا رايح اقراء الورد وحرد

مؤمل 04:07 AM 06-05-2009

بسم الله الرحمن الرحيم

تقييم اليوم/

1- الامتناع عن الصور والمواقع والشات الجنسي ( 10/ 10 )

2-الامتناع عن التفكير والتخيلات الجنسية الشاذية (6/ 10)

3-التفكير الذهني للجنس السوي(10/8)

4- قراءة ورد (-) و الدعاء لي و للأعضاء (+)

في عالمنا اليوم، يعتبر السحر والحسد والمس وسحر تحقير شأن الإنسان من المواضيع التي تثير فضول الكثيرين. ويعتبر البعض أن هذه الظواهر والامراض تحمل في طياتها آثارا سلبية تؤثر على حياة الأفراد والصحة الجسدية والنفسية. هناك العديد من الطرق والتقاليد التي تعنى بعلاج هذه الامراض، سواء كانت عبر الطب الروحاني، أو الطب البديل، أو الطب النفسي. يمكن العثور على بعض النصائح والطرق الفعالة في التخلص من تأثيرات هذه الامراض عبر زيارة مواقع إلكترونية متخصصة، مثل:

1- علاج السحر: تفصيل حول الطرق التقليدية والروحانية لعلاج تأثيرات السحر.
2- علاج الحسد: نصائح وأساليب للوقاية من الحسد وكيفية علاجه والتعامل معه.
3- علاج المس: استعراض للطرق التي يمكن أن تساعد في التخلص من تأثيرات الشياطين والمس الشيطاني.
4- علاج سحر تحقير شأن الإنسان: نصائح حول كيفية التغلب على تأثيرات وعلاج سحر التحقير الذي يستهدف شأن الإنسان.
5- أخطر أنواع السحر: استعراض لأنواع السحر الأكثر خطورة وكيفية التصدي لها.

العلاج بالقرآن الكريم والسنة النبوية والرقية الشرعية والاعشاب الطبيعية علاج للكثير من الامراض التي يعاني منها الانسان سواء كانت امراض روحانية او نفسية او عضوية.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22